«Ο ιός του διχασμού και του τοξικού πολιτικού λόγου δεν έχει καμία γιατρειά και
κανένα εμβόλιο για τον ΣΥΡΙΖΑ», τονίζει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
κ. Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι ενώ σε όλο τον κόσμο, η πανδημία
ένωσε πολιτικές δυνάμεις, εδώ στην Ελλάδα ο ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς βρίσκει
αφορμή για να διχάζει.
Όπως εξήγησε, μιλώντας στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» και τον δημοσιογράφο
Κώστα Παπαχλιμίντζο, παντού σε όλον τον κόσμο παρουσιάζονται φαινόμενα με
αυξημένο επιβατικό κοινό σε κάποια οχήματα, αλλά μόνο στην Ελλάδα, η
Αξιωματική Αντιπολίτευση, εμμονικά επιτίθεται για τα ΜΜΜ.
«Και αυτό το κάνει για να καλύψει την τραγική κατάσταση στην οποία μας
παρέδωσε τα ΜΜΜ», είπε ο υπουργός κ. Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι έχουν γίνει σημαντικές κινήσεις και εν μέσω
πανδημίας, η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που μεγάλωσαν
τον στόλο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
«Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εργαζόμαστε για να υπάρξει κι άλλη πρόοδος γι’
αυτό και ακούμε με προσοχή και σεβασμό τις παρατηρήσεις, τους
προβληματισμούς των πολιτών. Όχι όμως τη στείρα μικροκομματική
αντιπολίτευση εκείνων που 4,5 χρόνια ως κυβέρνηση δεν πήραν ούτε ένα
λεωφορείο, δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη και διέλυσαν τα πάντα».
Η πραγματικότητα στα ΜΜΜ εκθέτει τον ΣΥΡΙΖΑ
Επιπροσθέτως, ο υπουργός τόνισε ότι τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα στοιχεία
και η πραγματικότητα για άλλη μια φορά εκθέτει τον ΣΥΡΙΖΑ.
«Στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία, σήμερα έχουμε 1.320 και
συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε στο επόμενο εξάμηνο να φτάσουμε τα 1.500.
Αυτό σημαίνει ήδη 3.800 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα. Και θα φτάσουμε
τα 5.500 περισσότερα.
Στη Θεσσαλονίκη, παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο
δρόμο, πλέον βγάζουμε κατά μέσο όρο 460 – σχεδόν διπλάσια – και συνεχίζουμε
την προσπάθεια ώστε να ξεπεράσουμε τα 500. Και συνεχίζουμε. Έχουμε στον
αέρα διεθνή διαγωνισμό για προμήθεια 770 νέων λεωφορείων χαμηλών και
μηδενικών ρύπων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ θα ακολουθήσει η προμήθεια
επιπλέον 530.
Συνολικά δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε
δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς».
Ανάγκη να εμβολιαστεί όλος ο πληθυσμός
Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής μίλησε για την πορεία των εμβολιασμών στη
χώρα μας, εκφράζοντας την άποψη ότι πρέπει να συνεχίσουμε να μιλάμε για την
ανάγκη εμβολιασμού όλου του πληθυσμού, ώστε να βγούμε από την πανδημία.
Μάλιστα και ο ίδιος, όπως είπε, μεταφέρει σε όσους γνωρίζει την εμπειρία του με
τον κορωνοϊο και το πόσο ύπουλη ασθένεια είναι και πόσο τον προστάτευσε το
γεγονός ότι ήταν εμβολιασμένος.
«Διαπιστώνω ότι ακριβώς επειδή μεταφέρω
κάτι που έζησα, τα λόγια μου έχουν απήχηση», είπε χαρακτηριστικά.
«Δεν θα σταματήσουμε μέχρι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει το πιο
σύγχρονο μετρό στη Νότια Ευρώπη!»
Στο ερώτημα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο Υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών, υποστήριξε ότι παρά τη λύση που δόθηκε με τη σφραγίδα του ΣτΕ,
κάποιοι επιμένουν στις προσφυγές και πάλι στο ΣτΕ!
«Πόσο θα συνεχιστεί αυτό;» αναρωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας,
όμως, ότι οι εργασίες προχωρούν κανονικά.
«Προχωράμε αποφασιστικά για αυτό
που θέλει η τεράστια πλειονότητα στη Θεσσαλονίκη: και μετρό και αρχαία. Το
έργο έχει μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης και το βλέπουν όλοι. Ήδη,
απελευθερώνονται ξανά χώροι που ήταν επί χρόνια κατειλημμένοι από
εργοτάξια. Δεν θα μας βάλουν άλλα εμπόδια οι οργανωμένες μειοψηφίες που
εκδικητικά επιδιώκουν νέες καθυστερήσεις με νομικίστικα τερτίπια… Αρκετός
χρόνος χάθηκε εξαιτίας τους. Δεν θα σταματήσουμε μέχρι η Θεσσαλονίκη να
αποκτήσει το πιο σύγχρονο μετρό στη Νότια Ευρώπη!».
Το χρονοδιάγραμμα για ΒΟΑΚ, βόρειο τμήμα Ε65 και Πάτρα – Πύργος
Όσον αφορά τους τρεις μεγάλους αυτοκινητόδρομους, τον ΒΟΑΚ, το βόρειο
τμήμα του Ε65 και το Πάτρα – Πύργος, ο υπουργός τόνισε ότι και τα τρία γίνονται
πραγματικότητα, παρά το ότι ήταν επί χρόνια μπλοκαρισμένα και σχεδόν
ξεγραμμένα.
«Το βόρειο τμήμα του Ε65 ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2024. Ο ΒΟΑΚ θα
κατασκευαστεί και θα ολοκληρωθεί τμηματικά. Τα ανατολικά τμήματα
(Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος) έως τέλος 2025 και η
παραχώρηση Κίσσαμος – Ηράκλειο το 2028. Όσο για την Πατρών – Πύργου,
καταφέραμε να πάρουμε οριστικά το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και ξεκινάμε μέσα στο 2022, με χρονοδιάγραμμα κατασκευής 40
μήνες. Όμως τα πρώτα 56 χιλιόμετρα από Πύργο, θα παραδοθούν ακόμα
νωρίτερα, πριν τα 3 χρόνια».
Επίσης, διευκρίνισε ότι ο επόμενος στόχος του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών είναι «οι οδηγοί να πληρώνουν διόδια με αναλογική χιλιομετρική
χρέωση της απόστασης που έχουν διανύσει».
Τα έργα για να ανασάνει η Αττική
Ο κ. Καραμανλής, επίσης, τόνισε τη σημασία των έργων που προγραμματίζονται
ή έχουν ξεκινήσει στην Αττική, για να μην γίνει η κατάσταση στο Λεκανοπέδιο, σε
λίγα χρόνια αφόρητη.
«Πιστεύω ότι ‘‘το προλαμβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν’’», είπε ο
υπουργός, τονίζοντας ότι μαζί με την επέκταση του Μετρό και την ενίσχυση των
αστικών συγκοινωνιών, προχωρούν και μια σειρά από αναγκαία οδικά έργα.
«Ένα είναι η επέκταση της Κύμης, έργο 350 εκατομμυρίων ευρώ που
δημοπρατείται τις επόμενες μέρες, το οποίο θα δώσει μεγάλη ανακούφιση σε
όσους χρησιμοποιούν την Αττική Οδό.
Επίσης τις επεκτάσεις στο Λαύριο και τη
Ραφήνα, αλλά και ένα έργο που σήμερα βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης, τη
λεγόμενη σήραγγα της Ηλιούπολης, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα νότια
προάστια. Όσο για τον Προαστιακό, αρχές του 2022 δημοπρατείται ο
Προαστιακός Δυτικής Αττικής. Όλα αυτά είναι έργα απαραίτητα για να ανασάνει η
Αττική».
Επιδίωξη την Νέας Δημοκρατίας είναι η αυτοδυναμία
Τέλος, ερωτηθείς για τις επόμενες εθνικές εκλογές που θα γίνουν με απλή
αναλογική, ο υπουργός επισήμανε ότι η επιδίωξη της Νέας Δημοκρατίας θα είναι
μία, η συγκρότηση αυτοδύναμης κυβέρνησης.
«Γιατί όπως αποδεικνύουμε εδώ
και 2,5 χρόνια, έχουμε το πρόγραμμα, τα στελέχη και τη δύναμη να
πραγματοποιήσουμε τις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται ο τόπος».
Για τις εξελίξεις στο ΚΙΝΑΛ, είπε ότι περιμένει με ενδιαφέρον να δει πώς θα
πορευθεί η νέα ηγεσία, ο Νίκος Ανδρουλάκης, στην πράξη, όχι στις εξαγγελίες.
«Εκείνο όμως που παρατηρώ είναι ότι η συμμετοχή στις εκλογές του
ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ δείχνει πως ο χώρος της κεντροαριστεράς αναζητεί έκφραση που
δεν βρήκε στον ΣΥΡΙΖΑ.