Η πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία απέδειξε, ότι τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης δεν μπορούν να κρύψουν την σκληρή πραγματικότητα που ζουν γονείς , μαθητές και εκπαιδευτικοί από την πρώτη μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.
Ενδεικτικά :
- Εκατοντάδες ώρες μαθημάτων θα χαθούν τις πρώτες εβδομάδες, όπως σε σχολείο της Σταυρούπολης, που λείπουν εκπαιδευτικοί για περισσότερες από 80 ώρες μαθημάτων .
- Μαθητές που αντιμετωπίζονται ως αριθμοί και μαθαίνουν 24 ώρες πριν να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι , ότι θα σταλούν σε άλλα σχολεία, με το πρόσχημα των «ολιγομελών τμημάτων», όπως έγινε σε πολλά σχολεία του κέντρου της Θεσσαλονίκης (2o, 3ο, 17ο ,16ο, 4ο 11ο ΓΕΛ). Συγχωνεύσεις δηλαδή, από την πίσω πόρτα.
- Σχολικά κτίρια που έχουν κριθεί επικίνδυνα ή ακατάλληλα , αλλά λειτουργούν από την πρώτη μέρα « κανονικά» θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των μαθητών και εκπαιδευτικών , όπως στον Δήμο Θεσσαλονίκης, στον Λαγκαδά και αλλού.
- Τμήματα 28 μαθητών και πάνω σε αίθουσες κλουβιά σε πολλά σχολεία σε όλη την περιοχή.
Σοβαρά κενά και ελλείψεις προσωπικού στην Ειδική Αγωγή , σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, σε τμήματα ένταξης , σε σχολικούς νοσηλευτές.
Γίνεται κατανοητό, ότι η «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης δεν μπορεί να συμβαδίσει με την επικίνδυνη πολιτική της εμπορευματοποίησης και της υποχρηματόδοτησης. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς , οι μαθητές να δυναμώσουν την οργάνωση τους και τις κινητοποιήσεις τους , ενάντια στα σχέδια κυβέρνησης και διευθύνσεων , για να διεκδικήσουν το σχολείο που τους αξίζει.