Εντείνονται οι διεργασίες στην Κομισιόν για τις αναθέσεις χαρτοφυλακίων στους νέους Επιτρόπους από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία τον Ιούλιο ανανέωσε τη θητεία της για άλλα πέντε χρόνια.
Οι συζητήσεις και οι εικασίες στις Βρυξέλλες ενόψει της Τετάρτης, που αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις διαδέχονται η μια την άλλη, με τους Ευρωπαίους ηγέτες να πιέζουν, από την πλευρά τους, ώστε οι επίτροποί τους να αναλάβουν το καλύτερο δυνατό χαρτοφυλάκιο.
Εξάλλου, η εξασφάλιση ενός καλού χαρτοφυλακίου, δίνει στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες εξουσία σε σημαντικές αποφάσεις:
Πώς οι Βρυξέλλες θα κάνουν την Ευρώπη πιο ανταγωνιστική;
Πόσο θα αμβλυνθούν οι κλιματικοί στόχοι της ΕΕ για να κατευνάσουν τους οργισμένους αγρότες;
Πόσο γρήγορα θα ανοίξει η ΕΕ την πόρτα σε περισσότερες χώρες;
Για την περίπτωση της Ελλάδας και τον Απόστολο Τζιτζικώστα, το χαρτοφυλάκιο που θα του ανατεθεί, είναι αυτό των Μεταφορών.
Στην αιτιολόγηση αυτή της επιλογής, όπως αναφέρει το Politico «ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης κατέστησε σαφές ότι περίμενε ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο με αντάλλαγμα τη βοήθεια και τον ρόλο που έπαιξε για την εξασφάλιση άλλων πέντε ετών για τη Φον ντερ Λάιεν. Η επίβλεψη του χαρτοφυλακίου μεταφορών μπορεί να αποτελέσει κλειδί για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Ελλάδας».
Βέβαια ο ρόλος του Τζιτζικώστα θα μπορούσε να είναι διευρυμένος:
«Εάν οι μεταφορές από μόνες τους δεν είναι αρκετές για να ικανοποιήσουν τον Μητσοτάκη, ο Τζιτζικώστας θα μπορούσε να αναλάβει την περιφερειακή ανάπτυξη, ιδίως δεδομένης της εμπειρίας του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών».
Λέτε να;