Η Κ.Ο. Κεντρικής Μακεδονίας παραχώρησε συνέντευξη τύπου για τις εξελίξεις στην κατασκευή του flyover και τις θέσεις του ΚΚΕ, την Τετάρτη 6 Μαρτίου, στις 11.00 πμ.
Τοποθετήθηκαν ο βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ , Λεωνίδας Στολτίδης και ο περιφερειακός σύμβουλος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τη Λαϊκή Συσπείρωση και μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, Σωτήρης Αβραμόπουλος.
Ο Λ. Στολτίδης ανάμεσα στα άλλα τόνισε ότι:
“Πλέον είναι φανερές οι πολλαπλές επιπτώσεις στην ζωή των εργαζόμενων, των κατοίκων, από την υλοποίηση του έργου με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί.
Επιπτώσεις τις οποίες ως ΚΚΕ είχαμε αναδείξει έγκαιρα και δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε. Αποκαλύψαμε τόσο τον χαρακτήρα, όσο και τα σημαντικά προβλήματα που θα δημιουργήσει το συγκεκριμένο έργο, ήδη από το 2019. Πλέον, δεν μιλάμε με υποθέσεις, αλλά με γεγονότα, τα οποία επιβεβαιώνουν, ότι η γενική πολιτική και αυτής της κυβέρνησης σε όσα αφορούν το λαό, είναι το “πάμε κι όπου βγει” . Η κατασκευή του λεγόμενου flyover, η οποία προχωρά κατά παραγγελία των επιχειρηματικών ομίλων:
–Έχει δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των εργαζόμενων με τον επιπλέον χρόνο που καταναλώνεται από και προς τη δουλειά που αποτελεί επί της ουσίας επέκταση του ωραρίου εργασίας.
–Έχει μεγάλες επιπτώσεις σε οικονομικό επίπεδο αφού αποτελεί ένα έργο το οποίο θα χρυσοπληρώσουμε στην κοινοπραξία με ΣΔΙΤ και δόσεις – πληρωμές διαθεσιμότητας για αρκετές δεκαετίες, το οποίο θα προσεγγίσει το 1,5 δις σύμφωνα με δημοσιεύματα που δεν διαψεύδονται.
–Σημειώνονται από εργαζόμενους και φορείς μεγάλες καθυστερήσεις και κίνδυνοι στην κίνηση ασθενοφόρων προς τα νοσοκομεία, στα πυροσβεστικά οχήματα, στα απορριμματοφόρα, στα σχολικά κλπ. Ειδικά, θέλουμε να σημειώσουμε τον κίνδυνο σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος στην Περιφερειακή οδό η δυσκολία προσέγγισης διασωστικών οχημάτων να είναι καθοριστική. Και η χώρα μας δεν αντέχει άλλα “Τέμπη”.
–Έχει σοβαρές επιπτώσεις σε περιβαλλοντικό επίπεδο με την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη να είναι ήδη αυξημένη καθότι, εκτός των άλλων δεν έχει προηγηθεί μια ολοκληρωμένη παρέμβαση οικολογικής αναβάθμισης του Σέιχ Σου μέσα στο οποίο θα υλοποιηθεί το έργο.”
Επιπλέον ανέφερε ότι “(…) Εδώ πλέον που βρισκόμαστε το έργο πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα, να μην υλοποιηθεί με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί, δηλαδή χωρίς μέτρα προετοιμασίας και πραγματικής ενίσχυσης των ΜΜΜ, συνεκτίμηση όλων των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε.
Σε περίπτωση ακύρωσης του έργου καμία αποζημίωση δεν πρέπει να πάρει η κοινοπραξία γιατί είναι συνυπεύθυνη για το έργο. Οι εργαζόμενοι να απορροφηθούν σε άλλα εργα της κοινοπραξίας με πλήρη δικαιώματα, αλλά και στην άναπτυξη έργων κρίσιμης υποδομής για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.
Το ΚΚΕ μπαίνει μπροστά για να ακουστεί δυνατά το καθολικό αίτημα όλου του λαού της περιοχής, να αναβαθμιστεί πραγματικά το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ, να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ, να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη. Ενώ, παράλληλα στηρίζει στην πράξη τα αιτήματα των σωματείων και των εργαζομένων, για μείωση του ωραρίου εργασίας, ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών δουλειάς.”
Ο Σ. Αβραμόπουλος από τη μεριά του, επισήμανε τις μεγάλες ευθύνες ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ για την υλοποίηση του έργου, λέγοντας ότι :
“(…) Κανένας δε δικαιούται να πέφτει από τα σύννεφα και να προσπαθεί να πηδήξει από το καράβι των ευθυνών τώρα που η λαϊκή αγανάκτηση για τις επιπτώσεις φουντώνει.
Μάλιστα, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το 2021 που εξέτασε τη ΜΠΕ του flyover, η διοίκηση Τζιτζικώστα (ΝΔ) και η παράταξη Παπαστεργίου (ΠΑΣΟΚ) τοποθετήθηκαν θετικά ενώ και όσες από τις άλλες δυνάμεις καταψήφισαν το έκαναν χωρίς ολοκληρωμένη εξέταση των ζητημάτων.
Ημερίδα ” Κόρη στην Εφηβεία, Μαμά στην Εμμηνόπαυση”
Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης για την εμπλοκή κληρικού σε κύκλωμα απάτης
Τριήμερο Καθαράς Δευτέρας & Διακοπές Πάσχα με Voucher κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ