Κώστας Αχ. Καραμανλής
Έργα που θα δημιουργήσουν ένα νέο αύριο για τη χώρα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, συμμετέχοντας
στο αφιέρωμα “Η Ελλάδα στο μέλλον”, γράφει για τα νέα έργα που θα υλοποιηθούν
εντός του 2022 και τη σημασία τους για την ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη.
Τα έργα υποδομής άλλωστε δημιουργούν θέσεις εργασίας στη διάρκεια της
κατασκευής τους και μάλιστα έχουν ιδιαίτερη σημασία για το μεγάλο στόχο του
brain gain, έτσι ώστε να επιστρέψουν μηχανικοί μας από το εξωτερικό.
Αλλά έχουν ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο αφού κατασκευαστούν, καθώς αλλάζουν
τις περιοχές από όπου περνάνε, ενώ αλλάζουν και συνολικά τη χώρα.
Κώστας Αχ. Καραμανλής:
Το 2022 είναι η χρονιά κατά την οποία θα δρέψουμε ακόμη περισσότερους
καρπούς του έργου μας τα τελευταία δυόμισι χρόνια στις υποδομές και κατά την
οποία θα συνεχίσουμε να χτίζουμε για το μέλλον.
Γιατί οι υποδομές είναι ένας τομέας πολιτικής, που απαιτεί συστηματική και συνεχή
δουλειά, αλλά τα αποτελέσματα της αργούν να φανούν. Όταν φανούν όμως,
αλλάζει και η καθημερινότητα των πολιτών και το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας.
Εμάς άλλωστε δεν μας ενδιέφερε ποτέ να εγκαινιάζουμε μουσαμάδες. Ούτε να
εξαγγέλλουμε και να υποσχόμαστε τα πάντα στους πάντες, χωρίς χρηματοδότηση
και χωρίς σχεδιασμό. Και είμαστε σίγουροι ότι οι πολίτες στο τέλος εκτιμούν όποιον
μιλά με πράξεις.
Το 2022 λοιπόν θα παραδοθούν στους πολίτες έργα πολυαναμενόμενα και θα
προχωρήσουν άλλα έργα δρομολογημένα αλλά μπλοκαρισμένα εδώ και καιρό.
Το καλοκαίρι του 2022 το επιβατικό κοινό θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τους τρεις
τελευταίους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, ενώ ήδη θα έχει
φτάσει το Τραμ στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Η επέκταση του Μετρό σημαίνει ότι
μπορεί κανείς να φτάσει από το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” στο λιμάνι του Πειραιά,
σε 50 λεπτά.
Οι εργασίες στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησαν το 2021 και θα
συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό το 2022, ενώ ήδη σχεδιάζουμε τις μελλοντικές
επεκτάσεις του δικτύου του Μετρό της πρωτεύουσας. Και στη Θεσσαλονίκη θα
τρέξουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε, ώστε το Μετρό να παραδοθεί στους πολίτες
το 2023, παρά τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν οι προσφυγές.
Μέσα στο 2022 υπογράφονται οι συμβάσεις και στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στα
τμήματα “Χερσόνησος – Νεάπολη” και “Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος” του ΒΟΑΚ . Του
τελευταίου μεγάλου αυτοκινητόδρομου της χώρας και του μεγαλύτερου οδικού
έργου στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή.
Το 2022 έρχεται και η ώρα των έργων επέκτασης της Αττικής Οδού. Η σύνδεση της
Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί
καθημερινά 30.000 οχήματα και θα σταματήσει το μποτιλιάρισμα στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Έργο εθνικού επιπέδου αποτελεί δε η σύνδεση της Δυτικής
Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου. Μαζί με
την αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά, θα αποσυμφορήσει
σημαντικά την κίνηση .
Τον Ιανουάριο μάλιστα αναμένεται να έχουμε και προσωρινό ανάδοχο για το
FlyOver της Θεσσαλονίκης, ένα έργο μοναδικό, που προχωρήσαμε πολύ γρήγορα με
ΣΔΙΤ, για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό και στη συμπρωτεύουσα.
Το οδικό δίκτυο της χώρας όμως έχει πλέον σε σημαντικό βαθμό βελτιωθεί, με
ορισμένους μόνο άξονες να απομένουν.
Αλλά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας
χρειάζεται την περισσότερη δουλειά, όχι μόνο γιατί οι μετακινήσεις με τρένο
επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον, αλλά και γιατί οι σιδηροδρομικές μεταφορές
παίζουν κεντρικό ρόλο στο αναπτυξιακό μας όραμα για το μέλλον:
Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αποτελέσει κόμβο υποδομών, μεταφορών και
logistics. Για να το πετύχουμε αυτό όμως πρέπει να αναβαθμίσουμε το
σιδηροδρομικό δίκτυο και να το συνδέσουμε με οδικούς άξονες και λιμάνια. Αλλά
και με τα Βαλκάνια και από εκεί με τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη.
Με έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ ευρώ, τα τρένα μας θα
φτάνουν και στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, εκτός του Πειραιά: Την Πάτρα, τη
Θεσσαλονίκη, τη Ραφήνα, το Λαύριο, την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα. Χάρη
στη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που επελέγη, τα έργα αυτά θα
συμβασιοποιηθούν όχι σε οκτώ χρόνια, αλλά μέσα στους επόμενους 16 με 24
μήνες.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής
Λάρισα- Βόλος. Θα αποτελέσει ουσιαστικά τον “προαστιακό της Θεσσαλίας” και
έχει χαραχθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε μελλοντικά να συνδεθεί με το λιμάνι.
Όλα λοιπόν τα έργα, που υλοποιούμε και σχεδιάζουμε, συνδέονται σαν ένα
“νευρικό δίκτυο” της χώρας και σχηματίζουν έτσι ένα νέο αύριο. Για να αλλάξει η
καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και για ουσιαστική ανάπτυξη.
Τα έργα υποδομής δημιουργούν άλλωστε θέσεις εργασίας στη διάρκεια της
κατασκευής τους και μάλιστα έχουν ιδιαίτερη σημασία για το μεγάλο στόχο του
brain gain, για να επιστρέψουν μηχανικοί μας από το εξωτερικό. Αλλά έχουν ακόμη
μεγαλύτερο αντίκτυπο αφού κατασκευαστούν. Αλλάζουν τις περιοχές από όπου
περνάνε. Και αλλάζουν συνολικά τη χώρα.